Последование
Божественной Литургии
иже во святых отца нашего Василия,
архиепископа Кесарии Каппадокийския, Великаго

Вариант для миссионерских приходов, отредактированный
по «Новому толковому путеводителю…» Архиепископа Ионафана (Елецких)
и «Русской литургии» иером. Амвросия (Тимрота)

Войдя в алтарь, иерей с диаконом совершают два поклона пред престолом, снимает покрывало с него, целуют его, кланяются третий раз. Иерей возлагает на себя епитрахиль и северной дверью выходит из алтаря на солею.
Диакон: 
Благослови, владыко.
Священник: 
Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Диакон: Аминь. Царю Небесный… Трисвятое по «Отче наш».
Священник: Яко Твое есть Царство…
Диакон: Аминь. Помилуй нас, Господи, помилуй нас, всякаго бо ответа недоумеюще, сию Ти молитву, яко Владыце, грешнии приносим: помилуй нас.
Слава: Господи, помилуй нас, на Тя бо уповахом, не прогневайся на ны зело, и не помяни беззаконий наших, но призри и ныне, яко Благоутробен, и избави ны от враг наших. Ты бо еси Бог наш, и мы — людие Твои, вси — дела руку Твоею, и имя Твое призываем.
И ныне: Милосердия двери отверзи нам, Благословенная Богородице. Надеющиеся на Тя да не погибнем, но да избавимся Тобою от бед, Ты бо еси спасение рода христианскаго.
Потом, подойдя к иконе Христа Спасителя, снимают головной убор и молятся, читая тропарь: 
Пречистому образу Твоему покланяемся, Благий, просяще прошения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир.
Сделав поклон иконе Спасителя, они целуют ее. Затем, подойдя к иконе Пресвятой Богородицы, совершают поклон иконе и также целуют ее, читая тропарь:
Милосердия сущи источник, милости сподоби нас, Богородице, призри на люди согрешившыя, яви, яко присно, силу Твою, на Тя бо уповающе, «радуйся» вопием Ти, якоже некогда Гавриил, Бесплотных Архистратиг.
Встают пред царскими вратами и преклоняют главы. Иерей молится: 
Господи, низпосли руку Твою с высоты святаго жилища Твоего и укрепи мя на предлежащую службу Твою, да неосужденно предстану страшному Престолу Твоему и безкровное священнодействие совершу. Яко Твоя есть сила и слава во веки веков. Аминь.
Ослаби, остави, прости, Боже, прегрешения наша, вольная и невольная, яже в слове и в деле, яже в ведении и не в ведении, яже во дни и в нощи, яже во уме и в помышлении — вся нам прости, яко Благ и Человеколюбец.
Затем они кланяются друг другу и, обратившись лицом к молящимся, кланяются им, делают по одному поклону клиросам, произнося:
Простите и благословите, отцы, братия и сестры.
И входят в алтарь, читая 8-13 ст. 5 псалма: 
Вниду в дом Твой, поклонюся ко храму святому Твоему в страхе Твоем. Господи, настави мя правдою Твоею, враг моих ради исправи пред Тобою путь мой, яко несть во устех их истины, сердце их суетно, гортань их — гроб отверстый, языками своими льщаху. Суди им, Боже, да отпадут от мыслей своих, по множеству нечестия их изрини их, яко преогорчиша Тя, Господи. И да возвеселятся вси уповающии на Тя, во веки возрадуются, и вселишися в них, и похвалятся о Тебе любящии имя Твое. Яко Ты благословиши праведника Господи, яко оружием благоволения венчал еси нас.
В дни Недели Святой Пасхи и в отдание Пасхи после начального возгласа и троекратного «Христос воскресе…» читается: «Предварившыя утро…», «Во гробе плотски…», «Слава…Яко Живоносец…», «И ныне…Вышняго освященное…», «Пречистому Твоему образу…»; далее в обычном порядке.
Войдя в алтарь южной дверью, священнослужители трижды кланяются пред престолом, целуют Евангелие, Крест, престол. После этого диакон со стихарем и орарем, а иерей с подризником делают три поклона к горнему месту со словами: 

Боже, очисти мя, грешнаго, и помилуй мя.
Диакон подходит к священнику и говорит ему, преклонив главу:
Благослови, владыко, стихарь со орарем.
Священник, благословляя каждую деталь облачения, произносит: 
Благословен Бог наш всегда ныне и присно, и во веки веков.
Диакон: Аминь.
Иерей и диакон целуют крест на облачении, и облачаются, молясь:
На подризник (стихарь)

Возрадуется душа моя о Господе, облече бо мя в ризу спасения и одеждою веселия одея мя; яко жениху, возложи ми венец и яко невесту украси мя красотою.
Греческая молитва на двойной орарь:
Свят, Свят, Свят Господь Саваоф, исполнь небо и земля славы Твоея.
Греческая молитва на простой орарь:
Аще кто хощет среди вас больший быти, да будет вам слуга.
На правую поручь: 
Десница Твоя, Господи, прославилась в крепости, десная Твоя рука, Господи, сокрушила враги, и множеством славы Твоея стерл еси супостаты.
На левую поручь: 
Руце Твои сотвористе мя и создасте мя, вразуми мя, и научуся заповедем Твоим.
На епитрахиль: 
Благословен Бог, изливаяй благодать Свою на священники Своя, яко миро на главе, сходящее на браду, браду Аароню, сходящее на края одежды его.
На набедренник и палицу: 
Препояши меч Твой по бедре Твоем, Сильне, в совершенстве Твоем и красоте Твоей, и укрепись, и процветай и царствуй истины ради, и кротости, и правды, и наставит Тя дивно десница Твоя всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
На пояс: 
Благословен Бог, препоясующий мя силою, и положивший непорочным путь мой, совершаяй нозе мои яко елени, и на высоких поставляющий мя.
На фелонь: 
Священницы Твои, Господи, облекутся в правду, и преподобнии Твои радостию возрадуются всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Затем иерей омывает руки со словами:
Умыю в (воде) неповинности руце мои и обойду жертвенник Твой, Господи, еже услышати ми глас хвалы Твоея и поведати вся чудеса Твоя. Господи, возлюбил благолепие дома Твоего и место селения славы Твоея. Да не погубиши с нечестивыми душу мою и с убийцами жизнь мою: в их же руках беззаконие, десница их исполнися мзды. Аз же незлобием моим ходих: избави мя, Господи, и помилуй мя. Нога моя стала на правоте, в церквах благословлю Тя, Господи.
Далее диакон зажигает на жертвеннике лампаду, ставит дискос (слева) и чашу (справа), а также копие, лжицу, покровцы, воздух, просфоры, вино и пр. Священник подходит к жертвеннику и с диаконом трижды кланяется пред ним, читая: Боже, очисти мя, грешнаго, и помилуй мя, и тропарь Великого пятка: 
Искупил ны еси от клятвы законныя (целует дискос),
честною Твоею Кровию, (целует чашу)
на Кресте пригвоздився (целует звездицу)
и копием прободся, (целует копие)
безсмертие источил еси человеком, (целует лжицу)
Спасе наш, слава Тебе.
Затем диакон тихо говорит: Благослови, владыко.
Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Диакон: Аминь.
Священник берет левой рукой большую просфору и троекратно крестообразно благословляет ее копием, трижды говоря: 
В воспоминание Господа, и Бога, и Спаса нашего Иисуса Христа.
(Для удобства допускается перевернуть просфору так, чтобы ее левая сторона была с правой стороны иерея). Иерей надрезает просфору с правой стороны ее (от себя — с левой) со словами: 
Яко овча на заколение ведеся.
надрезает с левой стороны (от себя — с правой), говоря: 
И яко Агнец непорочен пред стригущими Его безгласный, тако не отверзает уст Своих.
Верхняя сторона просфоры надрезается со словами: 
По смирению Его суд от Него взятся.
Нижняя сторона надрезается со словами: 
Род же Его кто исповесть?
Диакон при каждом надрезании Агнца говорит Господу помолимся, держа орарь в руке, как при чтении ектений. После надрезания просфоры диакон говорит: 
Возьми, владыко.
Священник надрезает просфору с нижней ее части и вынимает куб Агнца из надрезанной просфоры, произнося:
Яко вземлется от земли жизнь Его,
и полагает его печатью вниз. 
Диакон: Принеси в жертву, владыко.
При этих словах диакона священник делает по нижней стороне Агнца глубокий крестообразный надрез (не доходя до печати), говоря: 
Приносится в жертву Агнец Божий, вземлющий грехи мира, за жизнь мира и спасение.
Затем переворачивает Агнец печатью вверх и полагает в центр дискоса.
Диакон: 
Прободи, владыко.
Священник пронзает Агнец копием с правой Его стороны, говоря: 
Един от воин копием ребра Его прободе, и тотчас изыде кровь и вода, и видевый свидетельствова, и истинно есть свидетельство его.
Диакон: Благослови, владыко, святое соединение.
Иерей благословляет соединение: 
Благословенно соединение даров Твоих всегда, ныне и присно и во веки веков.
Получив благословение, диакон вливает в потир вино, соединенное с небольшим количеством воды. Священник, взяв вторую просфору, говорит: 
В честь и память Преблагословенныя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, Ея же молитвами приими, Господи, жертву сию в пренебесный Твой Жертвенник.
Вынув из просфоры частицу, священник кладет ее на дискос с правой стороны Агнца (от себя — с левой), около его середины, произнося: 
Предста Царица одесную Тебе, в ризы позлащенные одеяна, преукрашенныя.
Священник, взяв третью просфору, произносит: 
Честнаго славнаго Пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна,
и отделяет от просфоры частицу, кладя ее на дискосе с левой стороны Агнца (от себя — с правой), ближе к верхней его части, начиная этой частицей первый ряд. Затем священник говорит: 
Святых славных пророков Моисея и Аарона, Илии и Елиссея, Давида и Иессея, святых трех отроков, и Даниила пророка, и всех святых пророков,
и отделив от просфоры вторую частицу, полагает ее ниже первой.
Далее священник говорит: 

Святых славных и всехвальных апостолов Петра и Павла и прочих всех святых апостолов,
и, отделив от просфоры третью частицу, полагает ее ниже второй, оканчивая ею первый вертикальный ряд частиц. Затем священник произносит: 
Иже во святых отец наших, святителей Василия Великаго, Григория Богослова и Иоанна Златоустаго, Афанасия и Кирилла, Николая Мирликийскаго, Петра, Алексия, Ионы, Филиппа и Ермогена Московских, Никиты, епископа Новгородскаго, Леонтия, епископа Ростовскаго, и всех святых святителей,
И, отделив четвертую частицу, полагает ее на одном уровне с первой частицей, начиная ею второй ряд. Потом священник говорит: 
Святаго апостола, первомученика и архидиакона Стефана, святых великих мучеников Димитрия, Георгия, Феодора Тирона, Феодора Стратилата и всех святых мученик, и мучениц Феклы, Варвары, Кириакии, Евфимии и Параскевы, Екатерины и всех святых мучениц,
И, отделив пятую частицу, полагает ее ниже первой частицы второго ряда. Затем священник говорит: 
Преподобных и богоносных отец наших Антония, Евфимия, Саввы, Онуфрия, Афанасия Афонскаго, Антония и Феодосия Печерских, Сергия Радонежскаго, Варлаама Хутынскаго и всех преподобных отец; и преподобных матерей Пелагии, Феодосии, Анастасии, Евпраксии, Февронии, Феодулии, Евфросинии, Марии Египтяныни и всех святых преподобных матерей,
И, отделив шестую частицу, полагает ее ниже второй, заканчивая второй ряд. Продолжая, священник произносит: 
Святых и чудотворцев бессребреников Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая и всех святых бессребреников,
И, отделив седьмую частицу, полагает ее вверху, начиная ею третий ряд. Далее священник говорит: 
Святых и праведных Богоотец Иоакима и Анны и святаго (называется святой храма и дня), святых равноапостольных Мефодия и Кирилла, учителей Словенских, святых равноапостольных великаго князя Владимира и великия княгини Ольги и всех святых, ихже молитвами посети нас, Боже,
И, отделив восьмую частицу, полагает ее ниже первой третьего ряда. Обычно здесь поминаются и другие святые. Затем священник говорит: 
Иже во святых отца нашего Василия Великаго, архиепископа Кесарии Каппадокийския,
И, отделив девятую частицу, полагает ее в конце третьего ряда, заканчивая ею этот ряд.
Взяв четвертую просфору и вынимая первую большую частицу, священник говорит: 

Помяни, Владыко Человеколюбче, святейших патриархов православных и Великаго Господина и Отца нашего Святейшаго Патриарха Алексия, и Господина нашего Высокопреосвященнейшаго …, архиепископа…, и всякое епископство православных, честное пресвитерство, во Христе диаконство и весь священнический чин, всечестнаго отца нашего протоиерея … с братией и прихожанами святаго храма сего, зде начальствующих, учащих и учащихся и всю братию нашу, яже призвал еси во Твое общение Твоим благоутробием, Всеблагий Владыко.
Вынимая вторую большую частицу из четвертой просфоры, священник произносит: Помяни, Господи, Богохранимую страну нашу и православных людей ея.
и потом, вынимая из нее и из малых просфор частицы, поминает живых членов Церкви с произнесением слов: Помяни, Господи, о здравии и спасении раба Божия, или рабов Божиих, (имя).
Пред тем, как вынуть из поданной на проскомидию просфоры частицу, священник по обычаю знаменует просфору крестообразно копием. Все вынутые о здравии частицы полагаются с нижней стороны Агнца, причем две из них — за Святейшего Патриарха и власти — полагаются выше остальных частиц, вынутых о здравии.
Взяв пятую просфору и вынимая из нее большую частицу, священник говорит: 
О памяти и оставлении грехов святейших патриархов православных, и блаженных создателей святаго храма сего (в обители: святыя обители сея).
Тут священник поминает и рукоположившего его архиерея, если тот скончался. Из этой просфоры и из малых просфор священник вынимает частицы о упокоении почивших православных, произнося: 
Помяни, Господи, о упокоении и оставлении грехов раба Божия, или рабов Божиих, (имя).
Заканчивая поминовение, священник произносит:
Помяни, Господи, и всех в надежде воскресения, жизни вечной и Твоего общения усопших православных отец и братии наших, Человеколюбче Господи.
Частицы из просфор об упокоении он полагает на дискосе, ниже частиц, вынутых за живых. Закончив поминовение усопших, священник снова берет четвертую просфору и вынимает из нее частицу за себя со словами: 
Помяни, Господи, и мое недостоинство и прости мне всякое согрешение, вольное же и невольное.
Диакон берет кадильницу и, вложив в нее ладан, подносит к священнику, говоря:
Благослови, владыко, кадило. Господу помолимся.
Священник, благословляя кадило, читает молитву: 
Кадило Тебе приносим, Христе Боже наш, в благоухание духовное, еже прием в пренебесный Твой Жертвенник, ниспосли нам благодать Пресвятаго Твоего Духа.
Диакон, держа кадило у жертвенника: Господу помолимся.
Священник, взяв развернутую звездицу, держит ее над кадилом так, чтобы она была окурена дымом кадильным, ставит ее на дискос, над Агнцем, говоря: 
И пришедши, встала звезда над местом, где был Младенец.
Диакон: Господу помолимся.
Священник надносит над кадильницей первый покровец и, покрывая им дискос, говорит: 
Господь воцарися, в лепоту облечеся, облечеся Господь в силу и препоясася, ибо утвердил вселенную, и не поколеблется.
От начала уготован престол Твой, от века Ты еси. Возшумели реки, Господи, возвысили реки глас свой, вздымают реки волны своя, слышан глас вод многих. Дивны высокия волны морския, дивен в высотах небесных Господь. Откровения Твоя всегда верны. Дому Твоему подобает святыня, Господи, в долготу дней.
Диакон: Господу помолимся. Покрой, владыко.
Священник надносит над кадильницей второй покровец и покрывает им потир (чашу) со словами: Покрыла небеса добродетель Твоя, Христе, и хвалы Твоея исполнилась земля.
Диакон: Господу помолимся. Покрой, владыко.
Священник надносит над кадильницей воздух и, покрывая им вместе дискос и потир, произносит: 
Покрой нас кровом крыл Твоих, отгони от нас всякаго врага и супостата, умири нашу жизнь, Господи, помилуй нас и мир Твой и спаси души наши, яко Благ и Человеколюбец.
Затем священник кадит жертвенник трижды, говоря: 
Благословен Бог наш, сице благоизволивший (совершити спасение наше), слава Тебе.
Диакон каждый раз заканчивает молитву священника словами: 
Всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
И кланяются трижды. Затем диакон произносит: 
О предложенных Честных Дарех Господу помолимся.
Священник читает молитву предложения: 
Боже, Боже наш! Пославший в пищу всему миру Небесный Хлеб — Господа и Бога нашего Иисуса Христа, Спаса и Избавителя, и Благодетеля, благословляющаго и освящающаго нас. Сам благослови предложение сие и приими его в пренебесный Твой Жертвенник. Помяни, яко Благ и Человеколюбец, принесших и ихже ради принесоша, и нас не осужденных сохрани во священнодействии Божественных Твоих Тайн. Яко святися и прославися пречестное и великолепое Имя Твое, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе.
Диакон: Слава; и ныне. Господи, помилуй (трижды). Благослови.
Священник произносит краткий отпуст: (Воскресый из мертвых) Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, иже во святых отца нашего Василия Великаго, архиепископа Кесарии Каппадокийския, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.
Диакон: Аминь. Принимает кадило, открывает завесу царских врат и кадит престол, обходя его со всех сторон и читая тихо: 
Во гробе плотски (кадит спереди престола), 
во аде же с душею, яко Бог (кадит престол с правой стороны), 
в раю же с разбойником (кадит престол сзади), 
и на Престоле был еси, Христе, со Отцем и Духом (кадит престол с левой стороны), 
вся исполняяй, Неописанный (кадит спереди жертвенника).
Затем, читая 50-й псалом, кадит алтарь и весь храм.
После каждения священник и диакон становятся пред престолом и трижды кланяются перед ним. Священник, подняв руки, а диакон, держа орарь, как во время произнесения ектений, читают молитву: 

Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, душы наша.
Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение (дважды).
Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою.
Затем священник целует Евангелие и престол, а диакон — престол.
Со дня Святой Пасхи до ее отдания «Слава в вышних Богу…» предваряется чтением Тропаря Пасхи (трижды), а «Царю Небесный» читается со Дня Святой Троицы.
Далее диакон, наклонив главу пред священником и держа орарь тремя перстами правой руки, говорит: 

Время сотворити Господеви. Владыко, благослови.
Священник, благословляя диакона, говорит: 
Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Диакон, получив благословение от священника, говорит: 
Помолися о мне, владыко.
Священник: Да исправит Господь стопы твоя.
Диакон: Помяни мя, владыко святый.
Священник: Да помянет тя Господь Бог во Царствии Своем всегда, ныне и присно, и во веки веков.
Диакон произносит: Аминь. Поклонившись священнику, он выходит на солею северными дверьми. Став против царских врат на амвоне, он трижды поклоняется, молясь тайно: Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою.

Диакон, воздев руку с орарем, произносит возгласно:
Благослови, владыко.
Священник, изображая Евангелием знак креста над антиминсом, произносит начальный возглас литургии:
Благословенно Царство Отца и Сына и Святого Духа, ныне и присно и во веки веков. 
Трижды кланяется перед престолом и целует его.
Хор:
 Аминь.

Диакон: В мире Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй. (На каждое прошение).

О свышнем мире и о спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, о благостоянии святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святом храме сем и о входящих в него с верою, благоговением и страхом Божиим, Господу помолимся.

О Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе Алексии, и о Господине нашем, Высокопреосвященнейшем архиепископе …, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.

О Богохранимей стране нашей Российстей, властех, воинстве и страждущем народе ея, Господу помолимся.

О всечестнем отце нашем протоиерее … с братией и прихожанами святаго храма сего, о зде начальствующих, учащих и учащихся, Господу помолимся.

О граде сем …, всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.
О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся.

О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева, беды и нужды (или принуждения), Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею Благодатию.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей читает молитву первого антифона:
Господи Боже наш, Егоже держава несказанна и слава непостижима, Егоже милость безмерна и человеколюбие неизреченно! Сам, Владыко, по благоутробию Твоему, призри на нас и на святый храм сей и сотвори с нами и молящимися с нами богатыя милости Твоя и щедроты Твоя.
Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь, и первый антифон.

Диакон произносит малую ектению: Паки и паки в мире Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
Хор: Господи, помилуй.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Хор: Тебе, Господи.

Иерей читает молитву второго антифона:
Господи Боже наш! Спаси люди Твоя и благослови достояние Твое, полноту Церкви Твоея сохрани, освяти любящих благолепие дома Твоего; Ты тех воспрослави Божественною Твоею силою и не остави нас, уповающих на Тя.
Возглас: Яко Твоя держава и Твое есть Царство, и сила и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь, второй антифон и Единородный Сыне …
Диакон произносит малую ектению. 

Иерей читает молитву третьего антифона:
Господи, общия сия и согласныя даровавый нам молитвы, Иже и двема или трем, согласующимся о имени Твоем, прошение подати обещавый! Сам и ныне рабов Твоих прошения к полезному исполни, подавая нам в настоящем веке познание Твоея истины и в будущем жизнь вечную даруя.
Возглас: Яко благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь, и третий антифон.
Вход с Евангелием
Диакон, тихо:
 Господу помолимся.
Иерей читает молитву входа:

Владыко Господи, Боже наш, поставивый на небесах чины и воинства ангел и архангел в служение Твоея Славы! Сотвори со входом нашим входу святых ангелов быти, сослужащих нам и сославословящих Твою благость. Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь. 
Диакон, тихо, на амвоне: Благослови, владыко, святый вход.
Иерей, тихо благословляя: Благословен вход святых Твоих, всегда, ныне и присно и во веки веков. 
Диакон возглашает: Премудрость, прости (стойте благоговейно).
Хор: Приидите, поклонимся … Тропари и кондаки. 
Иерей читает молитву Трисвятого пения: 
Боже, Святый, Иже во святых почиваяй, Иже трисвятой песнью от Серафимов воспеваемый, и от Херувимов славословимый, и от всякия небесныя Силы поклоняемый; Иже от небытия в бытие приведший всяческая, создавший человека по образу Твоему и по подобию и всяким Твоим дарованием украсивший; дающий просящему премудрость и разум и не презирающий согрешающаго, но полагающий (ему) на спасение покаяние. Сподоби и нас, смиренных и недостойных рабов Твоих, и в час сей стати пред славою Святаго Твоего Жертвенника и должное Тебе поклонение и славословие приносити! Сам, Владыко, приими и от уст нас, грешных, (Трисвятую) песнь и посети нас благостию Твоею, прости нам всякое согрешение, вольное же и невольное, освяти наша души и телеса и даждь нам в преподобии служити Тебе вся дни жизни нашея, молитвами Святыя Богородицы и всех святых, от века Тебе благоугодивших. 
Диакон крестится на Горнее место, подходит к иерею и тихо испрашивает благословение: Благослови, владыко, время (Трисвятаго пения), после чего выходит на амвон и произносит:
Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Иерей: Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу (и Трисвятую песнь) возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно,
(Диакон: Господи, спаси благочестивыя.
Хор: Господи, спаси благочестивыя.
Диакон: И услыши ны.
Хор: И услыши ны.)
Диакон, обводя народ орарем: и во веки веков.
Хор: Аминь, и поёт Трисвятое. В это время священнослужители также читают Трисвятое и отходят на Горнее место, говоря: 
Диакон: Повели, владыко.
Иерей: Благословен грядый во Имя Господне.
Диакон: Благослови, владыко, Горний Престол.
Иерей: Благословен еси на Престоле Славы Царствия Твоего, седящий на Херувимех, всегда, ныне и присно и во веки веков.
Диакон после пения произносит: Вонмем.
Иерей благословляет: Мир всем.
Чтец Апостола: И духови твоему.
Диакон: Премудрость.
Чтец: Прокимен…

Диакон: Премудрость.

Чтец: Деяний святых апостол (или название иной книги) чтение.
Диакон: Вонмем.
Чтец читает Апостол, диакон совершает малое каждение.
После чтения иерей говорит чтецу:
 Мир ти.
Чтец: И духови твоему.
Диакон: Премудрость.
Чтец и хор: «Аллилуиа»…
Иерей читает молитву перед чтением Евангелия: 
Возсияй в сердцах наших, Человеколюбче Владыко, Твоего богоразумия нетленный Свет, и мысленные наши отверзи очи в разумение евангельских Твоих проповеданий. Вложи в нас и страх (перед Тобою, да не нарушим) блаженных Твоих заповедей, но, плотския похоти все поправше, духовно поживем, и мудрствующе, и деюще вся яже ко благоугождению Твоему.
Ты бо еси просвещение душ и телес наших, Христе Боже, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем и Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь. 

Диакон: Благослови, владыко, благовестителя святаго апостола и евангелиста (имя).
Священник, благословляя его, произносит: 
Бог, молитвами святаго, славнаго, всехвальнаго апостола и евангелиста (имя), да даст тебе, благовествующему, глагол и силу многую во исполнение Евангелиа Возлюбленнаго Сына Своего, Господа нашего Иисуса Христа. 
Диакон: Аминь.
Иерей: Премудрость, прости (или: станем благоговейно), услышим святаго Евангелиа. Мир всем.
Хор: И духови твоему.
Диакон: От (имя) святаго Евангелиа чтение.
Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.
Иерей: Вонмем.
И читается Евангелие. По окончании чтения хор поёт: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. Иерей произносит проповедь.

Диакон: Рцем вси от всея души, и от всего помышления нашего рцем.
Хор: Господи, помилуй.

Господи Вседержителю, Боже отец наших, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Хор: Господи, помилуй (трижды на каждое прошение).

Еще молимся о Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе Алексии, и о Господине нашем Высокопреосвященнейшем архиепископе …, и о всей во Христе братии нашей.

Здесь иерей разворачивает илитон и верхнюю часть антиминса.

Еще молимся о Богохранимой стране нашей, властех, воинстве и страждущем народе ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Еще молимся о братиях наших, священницех, священномонасех и всем во Христе братстве нашем.

Еще молимся о блаженных и приснопамятных святейших патриарсех православных, и создателях святаго храма сего, и о всех преждепочивших отцех и братиях, зде лежащих и повсюду, православных.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих, всечестнаго отца нашего протоиерея … с братией святаго храма сего, о зде начальствующих, учащих и учащихся.

Дополнительные прошения:
Еще молимся о прекращении церковных раздоров и разделений силою и действием Святаго Духа.

Еще молимся о епископах, священниках и диаконах Христовых, да соблюдут обеты верности и послушания Матери Церкви, в рукоположении Богу ими принесенных.

Еще молимся о новых обильных и достойных призваниях ко священническому и монашескому служению в Церкви Христовой.

Еще молимся о единомыслии и взаимной любви во Христе прихожан святого храма сего.

Еще молимся о просвещении Светом истинного Богопознания увлеченных греховными расколами и об омраченных сектантскими заблуждениями и суеверными страхами.

Еще молимся Господу Богу об умягчении злых сердец, неправедно восстающих на нас и Церковь Православную.

Еще молимся об утверждении на всей Руси мира, покоя, согласия и праведного жития.

Еще молимся об укреплении благочестивых христиан в стране нашей, да нерушимо станут в твердом исповедании православной спасительной веры.

Еще молимся о благополучии и духовном процветании града нашего … и живущих в нем православных христиан.

Еще молимся о страждущих, болящих, вдовствующих, одиноких, нищих, бездомных и сиротах, да поможет им всещедрый Господь Своею благодатию.

Еще молимся о живущих в христианском супружестве и о благочадородии их.

Еще молимся о родителях, растящих детей своих в любви к Богу, Спасителю нашему, и ко Святой Церкви Христовой.

Еще молимся об отроках и отроковицах православных, да утвердятся во благонравии, и да сохранят свою духовную и телесную чистоту.

Последнее прошение ектении: Еще молимся о плодоносящих и добро деющих во святем и всечестнем храме сем, труждающихся, поющих и предстоящих людех, ожидающих от Тебе великия и богатыя милости.

Иерей: Господи, Боже наш! Прилежное сие моление приими от Твоих рабов, и помилуй нас, по множеству милости Твоея, и щедроты Твоя низпосли на нас и на всех людей Твоих, чающих от Тебе богатыя милости.
Яко милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь.

Диакон:Помолитеся, оглашеннии, Господеви.
Хор: Господи, помилуй. (На каждое прошение.)
Вернии, об оглашенных помолимся, да Господь помилует их.
Огласит их словом истины.
Откроет им Евангелие правды.
Здесь иерей разворачивает оставшиеся части антиминса.
Соединит их Святей Своей, Соборней и Апостольстей Церкви.
Спаси, помилуй, заступи и сохрани их, Боже, Твоею благодатию.
Оглашеннии, главы ваша Господеви приклоните.
Хор: Тебе, Господи.
Иерей: 
Господи Боже наш, на небесех живущий и взирающий на вся творения Твоя! Призри на рабов Твоих оглашенных, склонившихся пред Тобою и даждь им легкое бремя, сотвори их через познание Тебя, истиннаго Бога нашего, достойными членами Святыя Твоея Церкве и сподоби их омовения возрождения, оставления грехов и одежды нетления.
(Возгласно, делая крест над антиминсом губкой) Да и тии с нами славят пречестное и великолепое Имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь.

Диакон: Елицы оглашеннии, изыдите, оглашеннии, изыдите; елицы оглашении, изыдите. Да никто от оглашенных, елицы вернии, паки и паки в мире Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.

Диакон:Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Премудрость.
Иерей читает молитву верных первую: 
Ты, Господи, показал еси нам великое сие спасения таинство. Ты сподобил еси нас, смиренных и недостойных рабов Твоих, быти служителями святаго Твоего Жертвенника. Укрепи же нас силою Святаго Твоего Духа в службу сию, да, неосужденно ставше пред святою славою Твоею, принесем Тебе жертву хваления: Ты бо еси действуяй вся во всех.
Даруй, Господи, да будет угодна Тебе жертва сия о прощении наших грехов и людских неведений и благоприятна пред Тобою.
Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь.

Диакон: Паки и паки в мире Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй (на каждое прошение).

О свышнем мире и о спасении душ наших, Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

О святем храме сем и о входящих в него с верою, благоговением и страхом Божиим, Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева, беды и нужды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Диакон: Премудрость.

Иерей читает вторую молитву верных: 
Боже, посетивший в милости и щедротах смирение наше, поставивший нас, смиренных и грешных, и недостойных раб Твоих, пред святою славою Твоею, служити святому Жертвеннику Твоему. Сам укрепи нас силою Святаго Твоего Духа в службу сию и даруй нам слово во отверзение уст наших, во еже призывати благодать Святаго Твоего Духа на готовые к преложению Дары.
Яко да под державою Твоею всегда хранимые, Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь, и поет Херувимскую песнь.
Иерей, тихо: 
Никто не достоин из связавшихся плотскими похотьми и сластьми приходити, или приближитися, или служити Тебе, Царю славы; ибо служити Тебе — велико и страшно и самем Небесным Силам. Но по неизреченному и безмерному Твоему человеколюбию, непреложно и неизменно был еси Человек, и Архиерей нам был еси, заповедав нам совершать священнодействие сея Безкровныя Жертвы, яко Владыка всех.
Ты бо един, Господи Боже наш, владычествуеши Небесными и земными. Иже на Престоле Херувимстем носимый, Иже Серафимов Господь и Царь Израилев, Иже един Свят и во святых почиваяй.
Тя убо молю, единаго Благаго и с милостию внимающаго: воззри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего, и очисти мою душу и сердце от помышлений лукавых, и удостой мя, силою Святаго Твоего Духа, облеченнаго благодатию священства, предстати святей Твоей сей трапезе и священнодействовати Святое и Пречистое Твое Тело и Честную Кровь. К Тебе бо прихожду, приклонив главу мою, и молюся Тебе: не отврати лица Твоего от мене, и не отрини мене от отрок Твоих. Но сподоби мне, грешному и недостойному рабу Твоему, принести Тебе Дары сия.
Ты бо еси приносящий и приносимый, и приемлющий и раздаваемый, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь. 

Священник и диакон перед престолом трижды с воздеянием рук тихо произносят Херувимскую песнь и отходят к жертвеннику.
Иерей кадит Дары, молясь:
 Боже, очисти мя, грешного. 
Диакон: Возьми, владыко.
Иерей, возлагая на его плечо воздух: Возьмите святыню в руки ваши и благословите Господа. 
И, взяв Святые Дары, выходят из алтаря на солею. 
Диакон: Великаго Господина и Отца нашего Алексия, Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Высокопреосвященнейшаго …, архиепископа …, да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков.
Иерей: (Святейшия вселенския патриархи православныя,) преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы, весь священнический, диаконский и монашеский чин и весь причет церковный
Строителей, благоукрасителей, жертвователей святаго храма сего, труждающихся и поющих в нем,
Вас и всех православных христиан да помянет Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь. Яко да Царя …

Иерей, ставя Дары на престол и снимая покровцы, читает тропари: 
Благообразный Иосиф, с древа сняв пречистое Тело Твое, плащаницею чистою обвив и благоуханьми, во гробе новом, покрыв, положил.

Во гробе плотию, во аде же с душею, яко Бог, в Раю же со разбойником, и на Престоле был еси, Христе, со Отцем и Духом, вся исполняяй неописанный.

Яко живоносный и Рая прекраснейший, воистину и чертога всякаго царскаго показася светлейший, Христе, гроб Твой, источник нашего Воскресения.

Иерей принимает у диакона воздух, держит его над кадилом и покрывает им Дары, говоря: 
Благообразный Иосиф, с древа сняв пречистое Тело Твое, плащаницею чистою обвив и благоуханьми, во гробе новом, покрыв, положил.

Затем иерей кадит дары, говоря:
Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския; тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая, тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Затем иерей говорит диакону: 
Помолися о мне, брате и сослужителю.

Диакон: Дух Святый найдет на тя, и сила Вышняго осенит тя.

Иерей: Тойже Дух содействует нам вся дни жизни нашея.

Диакон: Помяни и мя, владыко святый.

Иерей: Да помянет тя Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков.

Диакон отвечает: Аминь, и, выйдя на амвон, возглашает: 
Исполним молитву нашу Господеви.
Хор: Господи, помилуй (на каждое прошение).

О предложенных честных Дарех, Господу помолимся.

О святем храме сем и о входящих в него с верою, благоговением и страхом Божиим, Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева, беды и нужды, Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Дне всего совершенна, свята, мирна и безгрешна, у Господа просим.
Хор: Подай, Господи (на каждое прошение)

Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших у Господа просим.

Прощения и оставления грехов и прегрешений наших у Господа просим.

Добрых и полезных душам нашим и мира миру у Господа просим.

Прочее время жития нашего в мире и покаянии скончати у Господа просим.

Христианския кончины жития нашего, безболезненны, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшнем Суде Христовом просим.

Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Хор: Тебе, Господи.

Иерей читает молитву приношения: 
Господи Боже наш, создавший нас и введший в жизнь сию, показавший нам пути во спасение, даровавший нам Небесных тайн откровение и поставивший нас в совершение службы сия силою Духа Твоего Святаго.
Благоволи, Господи, быти нам служителями Новаго Твоего Завета, слугами Святых Твоих Таинств. Приими нас, приближающихся святому Твоему Жертвеннику, по множеству милости Твоея, да будем достойны приносити Тебе о наших согрешениих и о людских невежествиих словесную сию и Безкровную Жертву, приняв Которую во святый, и пренебесный, и мысленной Твой Жертвенник в благоухание, ниспосли нам благодать Святаго Твоего Духа.
Призри на нас, Боже, и виждь службу сию нашу, и приими ю, якоже принял еси Авелевы дары, Ноевы жертвы, Авраамова всеплодия, Моисеева и Ааронова священства, Самуилова мирная. Якоже приял еси от святых Твоих апостол истинную сию службу, так и от рук нас, грешных, приими Дары сия по благости Твоей, Господи, яко да сподобившиеся служити без порока святому Твоему Жертвеннику, получим награду верных и мудрых строителей в день страшный воздаяния Твоего праведнаго.
(Возгласно:) Щедротами Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь.

Иерей: Мир всем.
Хор: И духови твоему.

Диакон: Возлюбим друг друга, в единомыслии исповедуя:
Хор: Отца и Сына и Святаго Духа…

Иерей кланяется трижды перед престолом и тихо молится: 
Возлюблю Тя, Господи, крепосте моя, Господь утверждение мое и прибежище мое (трижды).

Иерей лобызает святые сосуды, читая Трисвятое, и приветствует всех словами: 
Христос посреде нас.

Все отвечают: И есть и будет.
Диакон: Двери, двери, премудрости вонмем.
Все поют Символ веры.

Диакон: Станем благоговейно, станем со страхом, вонмем, Святое Возношение в мире приносити.
Хор: Милость мира, жертву хваления.

Иерей: 
Благодать Господа нашего Иисуса Христа, и любовь Бога и Отца, и причастие Святаго Духа да будет со всеми вами. 
Хор: И со духом твоим.

Иерей: Горе имеим сердца. (или Вознесем сердца.)
Хор: Имамы ко Господу.

Иерей: Благодарим Господа. 
Хор: Достойно и праведно есть …

Иерей: 
Сый Владыко, Господи Боже Отче Вседержителю покланяемый! Воистину достойно и праведно, и подобающе великолепию святыни Твоея Тебе хвалити, Тебе пети, Тебе благословити, Тебе кланятися, Тебе благодарити, Тебе славити, Единаго воистину Сущаго Бога, и Тебе приносити сердцем сокрушенным и духом смирения словесную сию службу нашу, яко Ты даровал еси нам познание Твоея истины.
И кто возможет возглаголати силы Твоея, возвестити вся хвалы Твоя или поведати вся чудеса Твоя во всякое время? Владыко всех, Господи небесе и земли и всея твари, видимыя же и невидимыя, Седящий на престоле славы и Видящий бездны, безначальный, невидимый, непостижимый, неописанный, неизменный! Отче Господа нашего Иисуса Христа, великаго Бога и Спасителя, Упования нашего, Иже есть образ Твоея благости, печать равнообразная, в Себе показуя Тя, Отца, Слово живое.
Бог истинный, превечная Премудрость, Жизнь, Освящение, Сила, Свет истинный, Имже Дух Святый явися. Дух истины (чрез Таинство Крещения) усыновление нам даровавший, обручение будущаго наследия, начаток вечных благ, животворящая Сила, Источник освящения, от Негоже всякое творение, словесное же и духовное, укрепляемо, Тебе служит и Тебе присносущное возсылает славословие, яко всяческая работают Тебе.
Тебе бо хвалят ангели, архангели, Престоли, Господствия, Начала, Власти, Силы и многоочитии Херувими. Тебе предстоят окрест Серафими, шесть крил единому и шесть крил другому, и двема убо покрывают лица своя, двема же ноги, и двема летающе, взывают един ко другому, непрестанными усты, немолчными славословеньми

Возгласно, творя звездицей знак Креста над дискосом: победную песнь поюще, вопиюще, взывающе и глаголюще: 
Хор: Свят, Свят, Свят Господь Саваоф…

Иерей:
С сими блаженными Силами, Владыко Человеколюбче, и мы, грешнии, вопием и глаголем: Свят еси, воистину, и Пресвят, и нет меры великолепию святости Твоея, и праведен во всех делах Твоих, яко правдою и судом истинным вся навел еси на нас.
Создав бо человека, прах взяв от земли, и образом Твоим, Боже, почтил, вселил еси его в сладостном рае, бессмертие жизни и наслаждение вечных благ при соблюдении заповедей Твоих обещав ему.
Но когда он ослушался Тебе, истиннаго Бога, создавшаго его, и прелестию змиевою увлекся и умертвился своими прегрешеньми, Ты изгнал еси его праведным Твоим судом, Боже, из рая в мир сей и возвратил еси в землю, от неяже взят бысть, уготовив ему спасение чрез возрождение в Самем Христе Твоем. И не отвратился еси навсегда от создания Твоего, еже сотворил еси, Блаже, ни забыл еси дела рук Твоих. Но посетил еси многообразно, ради милосердия милости Твоея: пророки послал еси, сотворил еси чудеса через святых Твоих, в каждом роде благоугодивших Тебе. Глаголал еси нам устами рабов Твоих — пророков, предвозвещая нам грядущее спасение: закон дал еси в помощь: ангелов поставил еси хранителей.
Егда же прииде исполнение времен, глаголал еси нам в Самом Сыне Твоим, Имже вся сотворил еси, Иже Сый сияние славы Твоея и образ Ипостаси Твоея. Держа же вся словом Силы Своея, не хищением почитал быти равным Тебе Богу и Отцу, но Богом пребывая превечным, на земли явился, и с человеками пожил. И от Девы Святыя воплотившись, уничижил Себе, образ раба приняв, сообразен быв телу смирения нашего, да нас сообразными сотворит образу славы Своея.
Ибо так как чрез человека грех вошел в мир и грехом смерть, Единородный Твой Сын, пребывающий в недрех Твоих, Бога и Отца, благоволил родитися от Жены Святыя -Богородицы и Приснодевы Марии, быв под законом, осудил грех во плоти Своей, да, во Адаме умирая, оживотворимся в Самом Христе Твоем.
И, пожив в мире сем, дав повеления спасительная, избавил еси нас от прелести идольския и привел в познание Тебе, истиннаго Бога и Отца, стяжав нас Себе в людей избранных, царское священство, народ святой.
И, очистив нас водою и освятив Духом Святым, взамен предал Себя на смерть, в ней же держими были, проданные во власть греха.
И, сойдя чрез Крест во ад, дабы наполнить Собою вся, разрушил муки смертныя.
И воскрес в третий день и путь сотворил всякой плоти ко Воскресению из мертвых, ибо невозможно Начальнику жизни быть удержану тлением, был первенцем воскресения умерших, перворожденый из мертвых, да исполнит Сам вся, во всем первенствуяй.
И, возшед на Небеса, сел одесную величествия Твоего на высоких, откуда и приидет воздати каждому по делам его.
И в память Своих спасительных страданий оставил нам сии дары, которые Тебе приносим, по Его заповеди. Желая бо изыти на добровольную, и приснопамятную, и животворящую Свою смерть, Он в ту нощь, в которую предал Себя за жизнь мира, принял Хлеб на святыя Своя и Пречистыя руки, показав Тебе, Богу и Отцу, благодарив, благословив, освятив, преломив,
Возгласно: 
Дал святым Своим учеником и апостолом, возгласив: приимите, ядите, сие есть Тело Мое, еже за вас ломимое во оставление грехов.
Хор: Аминь.

Иерей:
Подобно и Чашу от плода лознаго прием, растворив, благодарив, благословив, освятив,
Возгласно: 
Дал святым Своим ученикам и апостолам, возгласив: пийте от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за вас и за многих изливаемая во оставление грехов. 

Хор: Аминь.

Иерей: 
Сие творите в Мое воспоминание; всякий раз, егда ядите Хлеб сей и Чашу сию пиете, Мою смерть возвещаете и Мое Воскресение исповедаете. И мы, Владыко, вспоминая спасительные Его страдания, животворящий Крест, тридневное погребение, из мертвых Воскресение, на небеса возшествие, одесную Тебе, Бога и Отца, седение, и славное и страшное Его второе пришествие,

Возгласно: 
Твоя от Твоих Тебе приносим о всех и за вся. 

Хор: Тебе поем…

(Иерей: Господи, Иже Пресвятаго Твоего Духа в третий час Апостолом Твоим низпославый, Того, Благий, не отыми от нас, но обнови нас, молящихся Ти ся. (Трижды) 
Диакон (после первого произнесения тропаря): Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови в утробе моей.
Диакон (после второго произнесения тропаря): Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.)

Иерей: 
Сего ради, Владыко Пресвятый, и мы, грешнии и недостойнии раби Твои, сподобившиеся служити святому Твоему Жертвеннику, не ради правд наших — не бо сотворихом что благо на земли, — но ради милости Твоея и щедрот Твоих, яже излиял еси обильно на нас, дерзая приближаемся ко святому Твоему Жертвеннику.
И, предложивше вместообразная Святаго Тела и Крове Христа Твоего, Тебе молимся и Тебе призываем, Святе святых, по благоволению Твоея благости да приидет Дух Твой Святый на нас и на предлежащыя Дары сия, и благословит их, и освятит, и да явит убо Хлеб Сей — Самим Честным Телом Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа,
 благословляет Св. Хлеб, 
(
Диакон: Аминь.)

Иерей: Чашу же сию — Самой Честной Кровию Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, благословляет Св. Чашу,
(
Диакон: Аминь.)

Иерей: Излиянной за жизнь мира и спасение,
благословляет Чашу и Дискос вместе.
Все:
 Аминь, аминь, аминь, и делают земной поклон.

Диакон к иерею: 
Помяни мя, Святый Владыко, грешнаго.
Иерей благословляет диакона: 
Да помянет тя Господь Бог во Царствии Своем, всегда, ныне и присно и во веки веков.

Иерей продолжает молитву: 
Нас же всех, от единаго Хлеба и Чаши причащающихся, соедини друг ко другу, во единаго Духа Святаго причастие: и ни единому из нас в суд или во осуждение будет причащение Святаго Тела и Крове Христа Твоего, но да обрящем милость и благодать со всеми святыми, от века Тебе благоугодившими, праотцами, отцами, патриархами, пророками, апостолами, проповедниками, благовестниками, мучениками, исповедниками, учителями и со всяким духом праведным, в вере скончавшимся.
Иерей кадит перед Престолом и возглашает: 
Изряднее (же) со Пресвятей, Пречистей, Преблагословенней, Славной Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии. 
Хор: О Тебе радуется… или Задостойник дня.

Иерей: О святем Иоанне Пророце, Предтече и Крестителе, о святых и всехвальных апостолех, о святем (имя), егоже и память совершаем, и о всех святых Твоих, ихже молитвами посети нас, Боже.
И помяни, Боже наш, всех прежде усопших в надежде воскресения жизни вечныя рабов Твоих (имена) и упокой души их в месте светлем, отонудуже отбеже печаль и воздыхание, идеже осеняет их свет лица Твоего.
Еще молимся о здравии, спасении, посещении, и оставлении грехов рабов Божиих (имена).
Еще молимся Тебе: помяни, Господи, Святую Твою Соборную и Апостольскую Церковь, от конец даже до конец вселенныя, юже создал еси Честною Кровию Христа Твоего, и даруй ей мир, и святый храм сей утверди даже до скончания века.
Помяни, Господи, всех, Дары сия Тебе принесших, и о нихже, и имиже, и за нихже сия принесоша.
Помяни, Господи, плодоносящих и добро творящих во святых Твоих Церквах и поминающих убогия.
Воздаждь им богатыми Твоими и небесными дарованиями; даруй им вместо земных — небесная, вместо временных — вечная, вместо тленных — нетленная.
Помяни, Господи, иже в пустынех, и горах, и пещерах, и пропастях земных.
Помяни, Господи, иже в девстве, и благоговении, и постничестве, и в чистем жительстве пребывающих.
Помяни, Господи, благоверных и христо-любивых правителей наших, всякое начало и власть, и иже в палате братию нашу, ихже поставил еси правити на земли, и все воинство. Вооружи их истиной, увенчай благоволением, осени главы их в день битвы, укрепи их мышцу, возвыси их десницу, упрочь их правление, покори им все варварские народы, брани хотящия.
Даруй им глубокий и неотъемлемый мир, внуши в сердца их благая о Церкви Твоей и о всех людех Твоих, да в тишине их мы тихое и безмятежное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.
Благия во благости соблюди, лукавыя благи сотвори благостию Твоею.
Помяни, Господи, предстоящыя люди и ради благословных вин отшедших и помилуй их и нас, по множеству милости Твоея: сокровища их исполни всякаго блага: супружества их в мире и единомыслии соблюди: младенцы воспитай, юность настави, старость поддержи, малодушныя утеши, расточенныя собери, прельщенныя обрати и соедини Святей Твоей Соборней и Апостольстей Церкви.
Страждущих от духов нечистых свободи, плавающым сплавай, путешествующым сшествуй, вдовицам предстательствуй, сирот защити, пленных избави, недугующих исцели. На суде, и в рудниках, и в заточениях, и в горьких работах, и во всякой скорби, и нужде, и обстоянии сущих помяни, Боже.
И всех требующих великаго Твоего милосердия, и любящих нас, и ненавидящих, и заповедавших нам, недостойным, молитися о них, и всех людей Твоих помяни, Господи Боже наш, и на всех излей богатую Твою милость, всем подавая яже ко спасению просимое.
И ихже мы не помянухом неведением, или забвением, или множеством имен, Сам помяни, Боже, ведущий каждого возраст и именование, ведущий коегождо от утробы матере его. Ты бо еси, Господи, помощь безпомощным, надежда безнадежным, погибающим Спаситель, плавающым — пристанище, недугующым — Врач.
Сам всем вся буди, ведущий и прошение каждого, и дом, и потребу его. Избави, Господи, град сей и всякий град и страну от голода, мора, землетрясения, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани.

(Возглас): В первых помяни, Господи, Великаго Господина и Отца нашего Алексия, Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего Высокопреосвященнейшаго …, архиепископа …, ихже даруй святым Твоим Церквам в мире, целых, достойных, здравых, долгоденствующих, верно проповедующих слово Твоея истины. 
Хор: И всех и вся.

Иерей: 
Помяни, Господи, всякое епископство православных, право правящих слово Твоея истины.
Помяни, Господи, по множеству щедрот Твоих и мое недостоинство, прости мне всякое согрешение, вольное же и невольное; и моих ради грехов не возбрани снизойти благодати Святаго Твоего Духа на предлежащия Дары сия.
Помяни, Господи, пресвитерство, во Христе диаконство и весь священнический чин, и ни единаго от нас посрами, окрест стоящих святаго Твоего Жертвенника: посети нас благостию Твоею, Господи, явися нам богатыми Твоими щедротами: благорастворены и полезны воздухи нам даруй: дожди мирны земли ко плодоносию даруй: увенчай окончание года сего обилием благости Твоея. Уврачуй раздоры Церквей, угаси шатания народов, еретическая восстания скоро разори силою Святаго Твоего Духа. Всех нас приими в Царство Твое, показав нас сынами света и сынами дня. Твой мир и Твою любовь даруй нам, Господи Боже наш, вся бо сия уготовал еси нам.
(Возглас): И даруй нам едиными устами и единым сердцем славити и воспевати Пречестное и Великолепое Имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь.

Иерей: 
И да будут милости Великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа со всеми вами. 
Хор: И со духом твоим.

Диакон: Вся святыя помянувше, паки и паки в мире Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй (На каждое прошение).

О принесенных и освященных Честных Дарех, Господу помолимся.

Яко да Человеколюбец Бог наш, приняв их во святый, и пренебесный, и мысленный Свой Жертвенник, в благоухание духовное, возниспослет нам Божественную благодать и дар Святаго Духа, помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева, беды и нужды, Господу помолимся.
Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Дне всего совершенна, свята, мирна и безгрешна у Господа просим.
Хор: Подай, Господи (На каждое прошение).

Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших у Господа просим.

Прощения и оставления грехов и прегрешений наших у Господа просим.

Добрых и полезных душам нашим и мира миру у Господа просим.

Прочее время жития нашего в мире и покаянии скончати у Господа просим.

Христианския кончины жития нашего, безболезненны, непостыдны, мирны, и добраго ответа на Страшнем Суде Христовом просим.

Соединение веры и причастие Святаго Духа испросивше, сами себе, и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Хор: Тебе, Господи.

Иерей: 
Боже наш, Боже спасати, Ты нас научи благодарити Тя достойно о благодеяниих Твоих, ихже сотворил еси и твориши с нами.
Ты, Боже наш, приняв Дары сия, очисти нас от всякия скверны плоти и духа и научи совершати святыню во страхе Твоем, яко да приемлюще часть святынь Твоих в чистом свидетельстве совести нашея, соединимся Святому Телу и Крови Христа Твоего: и приемше их достойно, имеем Христа, живущаго в сердцах наших, и будем храм Святаго Твоего Духа.
Воистину, Боже наш! И да ни единаго же от нас сотвориши повиннаго страшным Твоим Сим и Небесным Тайнам, ни немощнаго душею же и телом от недостойнаго Сих причащения. Но даждь нам, даже до последняго нашего издыхания, достойно принимати часть святынь Твоих в напутствие жизни вечныя, во ответ благоприятен, еже на Страшнем суде Христа Твоего, яко да и мы со всеми святыми, от века Тебе благоугодившими, будем причастниками вечных Твоих благ, ихже уготовал еси любящым Тя, Господи.
(Возглас): И сподоби нас, Владыко, со дерзновением, неосужденно смети призывати Тебе, Небеснаго Бога Отца, и глаголати: 

Хор и все молящиеся: Отче наш:
Иерей: 
Яко Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.
Хор: Аминь.
Иерей: Мир всем. 
Хор: И духови твоему.
Диакон: Главы ваша ко Господу приклоните.
Хор: Тебе, Господи.
Иерей: 
Владыко Господи, Отче щедрот и Боже всякаго утешения! Приклонивших Тебе своя главы благослови, освяти, соблюди, укрепи, утверди, от всякаго дела лукаваго отстави, всякому же делу благому сочетай и сподоби неосужденно причаститися пречистых Сих и животворящих Твоих Тайн во оставление грехов, в Духа Святаго причастие.
(Возглас): Благодатию, и щедротами, и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь.
Иерей:
Вонми, Господи Иисусе Христе, Боже наш, от святаго жилища Твоего и от Престола славы Царствия Твоего и прииди освятити нас, Иже на небесех со Отцем седящий и здесь нам невидимо спребывающий. И сподоби державною Твоею рукою преподати нам Пречистое Тело Твое и Честную Кровь, и чрез нас — всем людем. 
(Закрываются царские врата и завеса.) 
Иерей трижды кланяется пред престолом, тихо молясь: 
Боже, очисти мя, грешнаго.
Диакон: Вонмем.
Иерей: Святая святым. 
Хор: Един Свят…, и поют причастен.
Диакон (в алтаре): Раздроби, владыко, Святый Хлеб.
Иерей разламывает Святой Хлеб по надрезу на четыре части и тихо произносит:
Раздробляется и разделяется Агнец Божий, раздробляемый и неразделяемый, всегда ядомый и никогда не истощаемый, но причащающихся освящающий. 
Раскладывая части Святого Хлеба крестообразно на краях дискоса: Иисус Христос — Ника (т. е. Победитель).
Диакон, указывая орарем на Чашу: 
Исполни, владыко, Святый Потир.
Иерей берет Частицу «ИС» и, сделав ею знамение креста над Потиром, опускает в Потир, со словами: 
Исполнение Духа Святаго. 
Диакон: Аминь. Подносит ковшик с теплой водой к священнику, говоря: Благослови, владыко, теплоту.
Иерей, благословляя: 
Благословенна теплота святых Твоих, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь. 
Диакон вливает теплоту в Потир, говоря: 
Теплота веры, исполненная Духа Святаго. Аминь.
После этого священник берет часть Святого Хлеба с печатью «ХС» и разделяет ее на частицы по числу причащающихся священнослужителей.
Затем все они молятся: 

Ослаби, остави, прости, Боже, прегрешения наша, вольная и невольная, яже в слове и в деле, яже в ведении и не в ведении, яже во дни и в нощи, яже во уме и в помышлении; яже в службе сей — вся нам прости, яко Благ и Человеколюбец. 
После молитвы священнослужители кладут первый земной поклон перед престолом, кланяются друг другу, находящимся в алтаре и по направлению верующих, находящихся в храме, со словами: 
Простите ми, отцы и братие (и сестры). 
и снова творят земной поклон, говоря: 
Се, прихожду к Безсмертному Царю и Богу моему. 
Иерей: Диаконе, приступи.
Диакон, готовясь принять св. Хлеб: 
Преподаждь ми, владыко, Честное и Святое Тело Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.
Иерей: (Имя), священнодиакону, преподается Честное и Святое и Пречистое Тело Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, во оставление грехов его и в Жизнь Вечную. 
Иерей, взяв частицу Святого Хлеба, говорит: 
Честное и Пресвятое Тело Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа преподается мне, иерею (имя) во оставление грехов моих и в Жизнь Вечную.
Священнослужители перед причастием молятся: 
Верую, Господи, и исповедую, яко Ты еси воистину Христос, Сын Бога Живаго, пришедший в мир грешныя спасти, от нихже первый есмь аз. Еще верую, яко Сие есть самое Пречистое Тело Твое, и Сия есть самая Честная кровь Твоя. Молюся убо Тебе: помилуй мя, и прости ми прегрешения моя, вольная и невольная, яже словом, яже делом, яже ведением и неведением; и сподоби мя неосужденно причаститися Пречистых Твоих Таинств, во оставление грехов и в Жизнь Вечную.
Вечери Твоея Тайныя днесь, Сыне Божий, причастника мя приими; не бо врагам Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.
Да не суд или во осуждение будет мне причащение Святых Твоих Таин, Господи, но во исцеление души и тела. Аминь.

Священник и диакон причащаются Св. Тела. Затем иерей произносит:
Се, паки прихожду к Безсмертному Царю и Богу моему.
Причащаясь из Потира, иерей молится: 
Честныя и святыя Крове Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа причащаюся аз, раб Божий, священник (имя), во оставление грехов моих и в Жизнь Вечную. Аминь. 
(Целует край Потира). Се прикоснуся устам моим, и отымет беззакония моя, и грехи моя очистит. 
Так же причащается диакон. Затем священнослужители читают благодарственную молитву (см. ниже). 
После этого священник разделяет части Святого Хлеба с печатью «Ни» и «Ка» для причащения мирян и опускает эти частицы в Потир, тихо читая: 
Воскресение Христово видевше, поклонимся Господу Иисусу, Единому Безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и Святое Воскресение Твое поем и славим; Ты бо еси Бог наш, кроме Тебе иного не знаем, Имя Твое именуем. Приидите, вси вернии, поклонимся Святому Христову Воскресению, се бо прииде Крестом радость всему миру. Всегда благословяще Господа, поем Воскресение Его, распятие бо претерпев, смертию смерть разруши.

Светися, светися, Новый Иерусалиме! Слава бо Господня на Тебе возсия. Ликуй ныне и веселися, Сионе! Ты же Чистая, прославься, Богородице, воскресением Рожденнаго Тобою.

О Пасха Велия и Священнейшая, Христе! О Мудросте, и Слове Божий, и Сило! Подавай нам истиннее Тебе причащатися в невечернем дни Царствия Твоего.

(Открыв царские врата,) диакон выносит Святую Чашу и возглашает: 
Со страхом Божиим, верою и любовию приступите!
Хор: Благословен Грядый во Имя Господне…
Иерей читает молитву «Верую, Господи, и исповедую…» и, причащая мирян, говорит: 
Причащается раб Божий (имя) Честнаго и Святаго Тела и Крове Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, во оставление грехов своих и в Жизнь Вечную. 
Хор во время причащения поёт: «Тело Христово…»или «Вечери Твоея» по греческому обычаю.

После причащения священник произносит Аллилуия, и на престоле ссыпает с дискоса в Потир частицы, вынутые из просфор, произнося: 
Омой, Господи, грехи поминавшихся зде Кровию Твоею Честною, молитвами святых Твоих.

Затем иерей благословляет народ, говоря: Спаси, Боже, люди Твоя и благослови достояние Твое. 
Хор: Видехом Свет Истинный…

Иерей кадит Дары, отдает диакону Дискос и, тихо, творя Чашей знак креста над антиминсом, произносит: Благословен Бог наш.
Осеняя в Царских вратах Чашей народ, возгласно: 
Всегда, ныне и присно и во веки веков. 
Затем иерей относит Чашу (и дискос) на жертвенник, тихо произнося:
Вознесися на Небеса, Боже, и по всей земли слава Твоя. 
Хор: Аминь. Да исполнятся уста наша…

Диакон: Станем благоговейно! Приняв Божественные, Святые, Пречистые, Безсмертные, Небесные и Животворящие, Страшные Христовы Тайны, достойно благодарим Господа.
Хор: Господи, помилуй.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

День весь совершенный, святой, мирный и безгрешный испросивше, сами себя, и друг друга, и всю жизнь нашу Христу Богу предадим.
Хор: Тебе, Господи.

Иерей: 
Благодарим Тя, Господи Боже наш, о причащении Святых, пречистых, безсмертных и Небесных Твоих Тайн, ихже дал еси нам во благодеяние, и освящение, и исцеление душ и телес наших.
Сам, Владыко всех, сотвори, да будет нам причастие Святаго Тела и Крови Христа Твоего в веру непостыдную, в любовь нелицемерную, в преумножение премудрости, во исцеление души и тела, во отгнание всякаго сопротивнаго, в соблюдение заповедей Твоих, во ответ благоприятный на Страшнем суде Христа Твоего.
(Возгласно:) Яко Ты еси Освящение наше, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. 

Хор: Аминь.

Иерей: С миром изыдем. 
Хор: О имени Господни.

Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.

Иерей (стоя за амвоном): 
Благословляющий благословляющия Тя, Господи, и освящающий на Тя уповающих, спаси люди Твоя и благослови достояние Твое, полноту Церкви Твоея сохрани, освяти любящих благолепие дома Твоего; Ты тех возпрослави Божественною Твоею силою, и не остави нас, уповающих на Тя. Мир миру Твоему даруй, Церквам Твоим, священником, воинству и всем людем Твоим. Яко всякое даяние благо, и всяк дар совершен свыше есть, сходяй от Тебе, Отца Светов; и Тебе славу, и благодарение, и поклонение возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. 
Хор: Аминь.

Молитва иерея перед потреблением Святых Даров:
Исполнилось и совершилось елико по нашей силе, Христе Боже наш, Твоего спасения таинство. Имеем бо и смерти Твоея память, видехом и Воскресения Твоего образ, наполнихомся безконечныя Твоея жизни, насладихомся неистощаемыя Твоея пищи, еяже и в будущем веке всем нам сподобитися благоволи благодатию Безначальнаго Твоего Отца, и Святаго, и Благаго, и Животворящаго Твоего Духа, ныне и присно, и во веки веков. 
Хор: Аминь. Буди Имя … (трижды). Псалом 33-й.

Иерей, потребив дары, благословляет народ: Благословение и милость Господня (да приидет) на вас, Того благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно и во веки веков. 
Хор: Аминь.

Иерей: Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе. 
Хор: Слава, и ныне. Господи, помилуй (трижды). Благослови.

Иерей берет крест с престола и произносит на амвоне отпуст: 
(Воскресый из мертвых,) Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных и всехвальных Апостол, иже во святых отца нашего Василия Великаго, архиепископа Кесарии Каппадокийския, и святаго (храма и святого дня), святых и праведных Богоотцев Иоакима и Анны и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.

Хор поёт Многолетие. Священник после отпуста, осенив напрестольным крестом народ и поцеловав крест, дает его для целования молящимся, а чтец читает благодарственные молитвы. Затем священник опять осеняет крестом народ и возвращается в алтарь. Царские врата и завеса закрываются.

© 2006, игумен Силуан (Туманов)